„API-DELICII HUNEDORENE – Cooperare si promovare pentru produse apicole sănătoase si savuroase”
Contract de finatare nr. C 16400000011752200005
proiect finantat din FEADR prin PNDR 2014-2020
submasura 16.4 – Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectorul agricol
OBIECTIV GENERAL
OG – Promovarea si îmbunătățirea cooperării între apicultori, distribuitori locali, unități de agrement si alimentație publica și instituții de învățământ, în scopul prezentării, promovării si mai ales comercializării produselor apicole printr-o structura comuna, aprovizionata printr-un lanț scurt, creat la nivelul județului Hunedoara pe o raza de 50 km, precum si integrarea acestora pe piețele locale.
OBIECTIVE SPECIFICE
OS1 – Constituirea si dezvoltarea unui parteneriat format din producători (apicultori), microîntreprinderi, unități de agrement si alimentație publica si instituții de învățământ cu scopul prezentării, promovării si mai ales comercializării printr-o structura comuna a produselor furnizate prin intermediul unui lanț scurt de aprovizionare.
Durata realizare: 12 luni
Rezultate așteptate:
- 1 parteneriat funcțional format din 8 parteneri: liderul de parteneriat: 1 microîntreprindere specializata in organizare de evenimente si promovare, 1 instituție de învățământ superior cu tradiție in cercetarea de marketing si experiența in implementare proiecte, 1 pensiune turistica cu servicii de servire a mesei situata intr-o zona cu vad comercial bun si 5 producători locali (toti din domeniul apicol – unul având certificare de produs ecologic) din zone HNV.
- 1 lanț scurt de aprovizionare operaționalizat – produse colectate de la producători cu o mașină inchiriata in acest scop, ambalate si comercializate prin magazinul online, promovat intensiv prin toate canalele specifice.
OS 2 – Realizarea si implementarea unei campanii complexe si eficiente de promovare cu scopul promovării si dezvoltării parteneriatului care constituie lanțul scurt si a produselor locale care sunt furnizate prin intermediul acestuia.
Durata: 10 luni
Rezultate așteptate:
- 1 site de prezentare si 1 magazin online realizate, optimizate si cu vizibilitate crescuta;
- 1000 de broșuri si 3000 de pliante elaborate, tipărite si distribuite către consumatorii si potențialii consumatori din județul Hunedoara;
- 1 campanie de promovare in mass-media (radio-TV si presa scrisa) cu impact sporit atat la nivel judetean cat si regional;
- 1 pachet de 10 actiuni de prezentare si degustare organizate pentru un numar minim de 150 de participanți per total, reprezentanti ai unitatilor HORECA din judet;
- 1 pachet de 10 evenimente de promovare, organizate pentru reprezentantii HORECA si clientii persoane fizice si juridice din Judetul Hunedoara cu numar minim de 200 de participanți per total;
- 1 pachet promoțional – „gustarea Api-delicii” distribuit către un număr minim de 1000 de turiști/potențiali clienți;
OS 3 – Realizarea si implementarea unei strategii eficiente de marketing si dezvoltarea unui punct de comercializare online, menite sa crească vânzările producătorilor locali si sa-i integreze cat mai bine pe piețele locale.
Durata: 12 luni
Rezultate așteptate:
- 1 strategie de marketing si o analiza de piața elaborate si implementate;
- 1 magazin online realizat, optimizat si promovat si cu un număr de clienți aflat in continua creștere;
OS 4 – Integrarea producătorilor si distribuitorilor din lanțul scurt pe piețele locale prin participarea la târgurile de profil organizate pe raza județului Hunedoara.
Durata: 12 luni
Rezultate așteptate:
- Minim 20 participări ale grupului de producatori la târgurile si expozițiile organizate pe perioada derulării proiectului la nivel local, regional si national;
- Minim 20 de noi clienți si de contracte de furnizare semnate in urma evenimentelor de prezentare si promovare organizate la centrul de degustare;
OS 5 – Formalizarea cooperării dintre membrii parteneriatului prin constituirea unei forme asociative cu personalitate juridică.
Durata: 2 luni;
Rezultate așteptate:
- asociație formata din membrii parteneriatului, cu personalitate juridica, constituita conform legislației in vigoare.

